קטגוריות
Uncategorized

"קורונה" ו"כתר"

                         "קורונה" ו"כתר"

 

שתי המחלות תקפו אותנו במקביל. האחת, במפורש, פאנאדנמית, מגיפה עולמית; השנייה, לכאורה, עניין ישראלי בלבד, אך לא: לעומקה – אף היא גלובאלית. שני וירוסים שונים, שלכאורה אינם קשורים זה בזה, אך לא: בעומקם, שורשם אחד. לאחד, אנו קוראים "קורונה"; לאחר, אקרא "כתר". כוונתי, כמובן, למגיפת Covid19, ומנגד, למחלה בה לקתה הפוליטיקה הישראלית. שתי המחלות מכלות את החברה.

 

שהרי, וירוס עיקש, וירוס "כתר", חדר למסדרונות ההנהגה לאחר שהתמקם תחילה במשרד ראש-הממשלה, נגיף שממאן לזוז ולהתפוגג, תוך שמשכפל את עצמו במערכות השלטון והעם ומסכל כל מאמצי הבראה. שלא כנגיף ה"קורונה", שהוא קישח ולפיכך בר-סיכוי-הדברה בתרופה עתידית, לנגיף "כתר" כושר מוטאציה (המרת זהות, לבישת מסכות ושינוי כוונות בהתאם לאינטרסים), מה שמונע כל סיכוי להיפטרות ממנו בעתיד הנראה לעין. ובעוד נגיף "קורונה" מעורר בנו דאגה ודכדוך המהולים בשמץ תקווה, נגיף "כתר" והתפשטותו ההרסנית מעוררים בנו אך ייאוש ודיכאון.

 

על פניהם, תסמיני שתי המגיפות שונים: תסמיני "קורונה" הם חום גבוה, שיעול יבש וקשיי נשימה. תסמיני "כתר" הם שיתוק מערכות, הטלת אימה וצמצום חירות הפרט.

 

האם רק מקרה הוא, ששתי המגיפות תקפו אותנו במקביל? אני סבור שלא. את ההסבר נבין מרגע שנזהה את נגיף "כתר" כפאנאנדמי, כמי שתקף מזה מספר שנים גם את נשיא ארה"ב, את מנהיגי הונגריה, פולין, טורקיה, רוסיה, הודו ועוד. כי נגיף "כתר" אחראי לכל אותם משטרים בהם שובשה הדמוקרטיה באוטוקרטיה הדבקה בכל מחיר בכס-ההנהגה, ומטרתה – הנצחתה העצמית – מקדשת את כל האמצעים. וכך, גם דרכי הטיפול במגיפת "קורונה" – הסגר ומעקב אחר אזרחים – הולמים להפליא את התנהגות מגיפת "כתר", אשר אף היא בסימן – הפרדה ("הפרד ומשול"), דיכוי חירויות אינדיווידואליות (חירות המחאה, ההתנגדות) ולאומנות (סגירת מדינה, America first).

 

קיים הבדל מסוים בין שתי המגיפות: בעוד מסכות ונוזלי חיטוי משמשים להתגוננות מ"קורונה", נגיף "כתר" יזוהה עם "מסכות" שעוטים על פניהם חוגי הכתר ועם הכחשתם את הצורך בחיטוי שחיתות בביתם. ככלל, מוכי נגיף "כתר" מכחישים את המחלה ומייחסים מחלות לבריאים.

 

ועתה, האם באמת אתם סבורים שאין קשר בין שתי המגיפות? שהלא, אותם גלים של גלובאליות, ניאו-ליבראליות (שהיא אנטי-ליבראליות), ריכוז הון וחמדנות – הם שתומכים ומעצימים את נגיף "כתר" הבינלאומי, בה במידה שהם אחראיים למשבר האקלים הגלובאלי ואירועיו חסרי-התקדים, מִנֵיה וּבֵיה – להתפתחותם של וירוסים בלתי-מוכרים והפצתם הגלובאלית והבלתי-נשלטת. חישבו על כך: האם בעולם פחות תעשייתי, פחות מזוהם, פחות תעופתי, פחות דיגיטאלי ("ויראלי" ו"מקרין"), פחות מכור לתענוגות (אכילה, פורנו, תיור המוני, התמכרויות וכו') – האם בעולם אידילי כגון זה הייתה מתלקחת "קורונה"? כלום מקרה בלבד הוא, ש"השפעת הספרדית" התחוללה במקביל לשפל רצחני עולמי בדמות מלחמת העולם הראשונה? כלום מקרה בלבד הוא, ש"המגיפה השחורה" התחוללה בין 1351-1347 לרקע תיאוקרטיה כנסייתית ופיאודליזם האחראיים לרמת תברואה ירודה, לעוני מרוד, ובכלל, לאיכות חיים נמוכה?

 

חרדה אפוקליפטית זורעת בנו תבהלה מפני סוף העולם ב"קורונה" ומפני סוף המדינה ב"כתר". לעומת זאת, תקוות ההתגברות על "קורונה" מושתתת על ההנחה, שעצם המחלה וההבראה ממנה בכוחן לחזק את מערכת-החיסון הטבעית. האם מחלת "כתר" ברת-הבראה? האם ההבראה מ"כתר" אכן תחזק את מערכת החיסון החברתית ההולכת ונחרבת נגד עינינו?

 

נכון לעכשיו, שתי תפילות אנאלוגיות בפינו: האחת – Kyrie ("אדון רחם עלינו", המיסה), והשנייה – קרי"ה ("הקיסר ירום הודו").

 

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s